23. april 2014

"Syskrinet" i Allers

"Syskrinet" er å lese om i Allers denne uken. Det startet med at Lillestrøm sysenter tipset om undertegnede, da en Allers-journalist var på jakt etter en sydame hun kunne skrive om. Henvendelsen var selvfølgelig hyggelig, men også litt skummel. – Hva i all verden skulle hun skrive om, og er jeg egentlig flink nok til å komme på trykk?
Litt "staging" måtte til for fotografensskyld.
Skummelt eller ikke, tidspunktet passet dårlig. På dette tidspunkete var jeg nemlig fortsatt nyansatt og hadde mer enn nok med å bare henge med. Ikke var jeg veldig lysten på å stå frem som sydame når jeg var så ny i jobben heller. Søm er tross alt ikke yrket mitt.
Også Maja fikk sine 15 min i rampelyset.
For å gjøre en lang historie kortere så ble det gjort en avtale om å møtes et halt år etter. Artikkelen fokuserer nok mer på mine innkjøpsvaner når jeg er på reise enn jeg hadde håpet på. Og mindre på på min interesse for håndarbeid, som jeg helst hadde sett hadde vært hovedfokuset. Men jeg ser jo at det antageligvis ikke hadde vært en like morsom vinkling på historien. Men så jeg få si meg godt fornøyd med at også den lille firbente fikk sine 15 min. i rampelyset.