13. juli 2010

Det er sommer

Da var endelig min nye topp i Cotton Viscose ferdig. Mønsteret er hentet fra Drops, eller garnstudios mange mønstre. Jakken har hullmønstre både oppe og nede, med en liten "puff" på ermene som jeg synes gjør den litt ekstra fin. Fargen kan være litt vanskelig å se, men ligger i en skala av gull-beige. Jeg har justert litt mønsteret da det opprinnelig var for en tykkere kvalitet, men med litt tilpasning gikk det veldig fint. Mønsteret kan lastes ned herfra.
Bildet er tatt like utenfor Asserup på Nord Sjelland hvor vi akkurat har tilbragt noen deilige dager. Sol og varme i massevis, og noe av det beste ved Danmark: mye god mat og drikke. - Noe som dessverre alltid synes på vekten når vi kommer hjem.
Vi rakk innom Gilleleje et par ganger, noe som innbragte oss noen riktig fine garn og ullstoffer. I Gilleleje er det en fantastisk liten "Stof og Garn" butikk i Stasjonsveien, der innehaveren er et oppkomme av kreativitet. Det er en liten butikk, men man kan ikke la være å bli inspirert når så fort man kommer inn. Hun syr, strikker, hekler...


Garn
Det mørke stoffet er i tykk ull som jeg har planlagt å lage et deilig vinterskjørt av med applikeringer på.  Både det grå og turkise ullgarnet er fra Du store Alpakka.  Etter min mening et av de beste Alpakkagarnene på markedet. Det lys-rosa garnet skal bli et sjal. Garnet heter "Baby Alapkka" og er nytt for meg. Veldig spent på kvaliteten, men strikkeprøven i butikken var fantastisk.


Høstfarger
Ut fra fargene så var det lite sommerstoffer å hente, men på en annen side så er det godt å ha noe i hendene når kveldene blir både mørkere og kaldere. Det er noe rart med det, når vi har higet etter sol og varme i et halvt år, så lengter vi igjen etter å ta frem støvlettene når det begynner å nærme seg oktober. Vel å merke om vi har hatt en god sommer :)